Torsdag den 26 maj 2016 – 30-årsjubileum

alnarp
Till föreningens 30-års jubileum var det inte mindre än 27 personer som möttes i Alnarpsparken norr om Slottet. Solen sken och det var kring +20 grader och alla var nöjda. Festen började med en tipsrunda med 13 frågor om djur, växter, miljö och föreningens verksamhet. Efter detta fick vi kaffe med tårta och sen var det dags för Lars-Göran att berätta om föreningen. Nu fick vi höra hur den bildades och om dess verksamhet under dessa 30 år, med intressanta nedslag om hur föreningens agerande räddat många naturvärden i kommunen.

Efter detta blev Lars-Göran uppvaktad för sina 30 år som uppskattad ordförande, med en förhoppning att han vill fortsätta i många år till. Nu var det så dags att kora pristagarna i tipsrundan. Ohotad segrare blev lag Lundgren, som fick motta 1: a priset. Sen var det 3 som hade näst flest rätt och då fick utslagsfrågan tillgripas – gissa antal godisbitar i en glasburk – varefter 2: a och 3: e pris kunde utdelas. Vid halv niotiden avslutades festen, sen all tårta tagit slut.